Enfektif Endokardit Proflaksisi

ENFEKTİF ENDOKARDİT “ özellikle doğumsal ve romatizmal kalp hastalığı olan çocuklarda görülen ve kalp adalesine yerleşen mikrobik hastalığa verilen isimdir. Tedavisi zordur. Hastalığa yakalananların en az 6 hafta boyunca hastanede yatırılmaları ve damar yolu ile 2-3 çeşit antibiyotik almaları gerekir. Aşağıdaki önlemleri alarak çocuklarınızı “enfektif endokardit” ten koruyabilirsiniz.

1. Hastalık en çok ağız-diş sağlığı bozuk olan çocuklarda tehlike oluşturmaktadır. Korunmak için çocuklarınıza küçük yaştan itibaren her öğünden sonra diş fırçalama alışkanlığı edindiriniz! Yinede dişlerle ilgili bir sorun olduğunda en kısa zamanda diş hekiminize başvurunuz ve tedaviden önce bu kağıdı gösteriniz.

2. bazı cerrahi girişimler de “enfektif endokardit” yolaçabilirler. Bu nedenle çocuğunuza yapılacak her türlü ameliyattan önce bu kağıdı doktorunuzun görmesi gerekir.

Sayın Diş Hekimi/Operatör Meslektaşım,

Hastanızda doğumsal/romatizmal kalp hastalığı bulunmaktadır. Bu nedenle aşağıdaki listede yer alan girişimleri uygulamak söz konusu olduğunda girişimden bir saat önce;

Amoxicilin 50 mg/kg  (max. 2 gr.) oral veya Clindamycin 20 mg/kg (max.600 mg.) oral veya Azithromycin 15 mg/kg (max. 500 mg.) oral uygulamanız gerekir.

Hastanız genel anestezi alacaksa uygulama girişiminin ilk 30 dakikası içerisinde;

Ampicilin 50 mg/kg IM/IV (max. 2gr.) veya Clindamycin 20 mg/kg (max. 600 mg.) şeklinde yapılabilir.

Dişlerle ilgili girişimlerde ve yüksek riskli hastalarda ilk dozdan 6 saat sonra yarı doz daha verilmesi gerekir! (Azitromycin uygulanmışsa gereksizdir.)

Hastanın yüksek risk (daha önceden geçirilmiş endokardit, protez kapak, komplex siyanotik kalp hastalığı, şantlı hastalar) grubundaysa uyguladığınız antibiyotiğe ek olarak;

Gentamycin 2 mg/kg IM/IV uygulaması ve 6 saat sonra yarı dozda tekrarlaması uygundur.

ENFEKTİF ENDOKARDİT PROFLAKSİSİ GEREKLİ OLAN GİRİŞİMLER:

• Kanama beklenen her türlü diş girişimi

• Tonsillektomi, adenoidektomi, ağız-solunum yolu mukozası ile ilgili girişimler

• Rigit bronkoskopi

• Özofagus varislerinde skleroterapi, strüktür diatasyonu

• Bilier sistemle ilgili girişimler, angiografik inceleme

• Barsak mukozası ile ilgili girişimler

• Sistoskopi

•  Üretral dilatasyon